viernes, 12 de diciembre de 2014

As empresas inclusivas



Unha empresa inclusiva mostra as súas políticas mediante tódolos elementos de información e comunicación posibles. Ademáis de incluir unha lenguaxe de dereitos humanos nos manuales, políticas e procedementos, soe incorporar nas súas accións de mercadeo imáxenes e frases que evidencien a importancia que lle dan ás persoas coma o seu primer activo incrementando diversidade: persoas de diferentes idades, etnias ou con discapacidades, integrando 
a tódolos seus membros na construcción do seu futuro en vez de excluir a quenes non se encontran cerca da cúspide da pirámide, esquecendo que é a base quen confire estabilidade á estrutura. Xeneralizar o talento e os fluxos de coñecemento non implica debilitar as estruturas xerárquicas de xestión, en todo caso as reforzan cunha maior cohesión e identificación coa organización.

No podemos falar dunha empresa inclusiva sen contar cun público interno capacitado, que teña moi clara a posición da empresa e que estea sensibilizado na importancia de propiciar a plena participación e igualdade de oportunidades das persoas en risco de exclusión social , valorando a existencia de intelixencias e funcionamentos múltiples nunha organización. Cómpre que se desarrollen constantemente accións de capacitación para involucrar ao público interno, incluíndo actividades de voluntariado que reforcen os principios de dereitos humanos da empresa e que axuden a implementar dentro da organización tódolos cambios requeridos baseados na modelación dunha estrutura organizacional baseada na optimización desas intelixencias en forma de talento.

A Xestión administrativa inclusiva, permitirá á empresa deseñar políticas de selección e reclutamento de persoal que elimiñen as barreiras que existen. Pero comenza có firme convencemento de que a sostibilidade dos negocios e da nosa sociedade pasa necesariamente por recoñecer e aproveitar o potencial de cada persoa. A existencia de equipos autónomos a quenes se lles recoñece o valor do seu emprendemento e toléranse os seus posibles errores como condición para o éxito.


Os Negocios Inclusivos son actividades económicas socialmente responsables que permiten lograr a participación dos máis pobres en cadeas de xeración de valor, valorando as diferenzas e incluíndo a diversidade na súa estratexia de negocio para a mellora da súa competitividade, de maneira tal que éstes logren capturar valor para sí mesmos e mellorar as súas condicións de vida. Un negocio inclusivo incorpora aos sectores en risco de exclusión social, xa sexa como socios, consumidores, provedores ou distribuidores. Son unha potente forza laboral xeralmente desperdiciada pola interposición de barreiras culturais a pesar de que poden facer un gran aporte para un mellor desempeño global das empresas sendo un exemplo de modelo a seguir. Se caracterizan por presentar garantías de sostibilidade (económica, ambental e social). Su aplicación implica a construcción dunha relación de confianza entre as partes, a partir dunha colaboración activa e equitativa.


Estes negocios non son filantropía empresarial nin responsabilidade social empresarial, débese ter unha motivación de negocios, conectar o local e o global, ser innovador e aproveitar os recursos locais. Trátase máis ben de atopar modelos empresariais sustentables que permitan prosperar axudando aos demáis, onde o negocio central xera impacto social e ambiental positivo.


No hay comentarios:

Publicar un comentario