Unha
empresa inclusiva mostra as súas políticas mediante tódolos
elementos de información e comunicación posibles. Ademáis de
incluir unha lenguaxe de dereitos humanos nos manuales, políticas e
procedementos, soe incorporar nas súas accións de mercadeo imáxenes
e frases que evidencien a importancia que lle dan ás persoas coma o
seu primer activo incrementando diversidade: persoas de diferentes
idades, etnias ou con discapacidades, integrando
a
tódolos seus membros na construcción do seu futuro en vez de
excluir a quenes non se encontran cerca da cúspide da pirámide,
esquecendo que é a base quen confire estabilidade á estrutura.
Xeneralizar o talento e
os fluxos de coñecemento non implica debilitar as estruturas
xerárquicas de xestión, en todo caso as reforzan cunha maior
cohesión e identificación coa organización.
No
podemos falar dunha empresa inclusiva sen contar cun público interno
capacitado, que teña moi clara a posición da empresa e que estea
sensibilizado na importancia de propiciar a plena participación e
igualdade de oportunidades das persoas en risco de exclusión social
, valorando a existencia de intelixencias e funcionamentos múltiples
nunha organización. Cómpre que se desarrollen constantemente
accións de capacitación para involucrar ao público interno,
incluíndo actividades de voluntariado que reforcen os principios de
dereitos humanos da empresa e que axuden a implementar dentro da
organización tódolos cambios requeridos baseados na modelación
dunha estrutura organizacional baseada na optimización desas
intelixencias en forma de talento.
A
Xestión administrativa inclusiva, permitirá á empresa deseñar
políticas de selección e reclutamento de persoal que elimiñen as
barreiras que existen. Pero comenza có firme convencemento de que a
sostibilidade dos negocios e da nosa sociedade pasa necesariamente
por recoñecer e aproveitar o potencial de cada persoa. A existencia
de equipos autónomos a quenes se lles recoñece o valor do seu
emprendemento e toléranse os seus posibles errores como condición
para o éxito.
Os
Negocios Inclusivos son actividades económicas socialmente
responsables que permiten lograr a participación dos máis pobres en
cadeas de xeración de valor, valorando as diferenzas e incluíndo a
diversidade na súa estratexia de negocio para a mellora da súa
competitividade, de maneira tal que éstes logren capturar valor para
sí mesmos e mellorar as súas condicións de vida. Un negocio
inclusivo incorpora aos sectores en risco de exclusión social, xa
sexa como socios, consumidores, provedores ou distribuidores. Son
unha potente forza laboral xeralmente desperdiciada pola
interposición de barreiras culturais a pesar de que poden facer un
gran aporte para un mellor desempeño global das empresas sendo un
exemplo de modelo a seguir. Se caracterizan por presentar garantías de sostibilidade (económica, ambental e social). Su aplicación implica a construcción dunha relación de confianza entre as partes, a partir dunha colaboración activa e equitativa.
Estes negocios non son filantropía empresarial nin
responsabilidade social empresarial, débese ter unha motivación de
negocios, conectar o local e o global, ser innovador e aproveitar os
recursos locais. Trátase máis ben de atopar modelos empresariais
sustentables que permitan prosperar axudando aos demáis, onde o
negocio central xera impacto social e ambiental positivo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario